Praktik, sommarjobb & etc.

verkar lösa sig ganska bra just nu. Jag har sommarjobb i typ 4 veckor, praktiken är fixad och våran New Forest Humlan ska kanske få ett föl. Om hon nu blir dräktig, vi ska i alla fall skjutsa henne till stuteriet (där jag ska ha praktik) efter Kristi-Himmelsfärd-helgen. 

På praktiken så kommer jag få göra massor verkar det som. Självklart kommer jag få göra vanligt stallarbete men jag kommer också få hjälpa till med inridningen av en häst, hjälpa till med hingstarna och kanske till och med få privatlektioner av en som heter Frida. Praktiken verkar typ perfekt, det enda som jag oroar mig över och som får mig lite deppig är att jag förmodligen inte kommer hitta en foderhäst att ha här på skolan till hösten så jag kommer nog ha skolhäst. Vilket jag verkligen inte vill ha, då skolhästarna kommer med typ tjugo extra regler jämfört med om man har privat-häst. T.ex. på loven så måste man rida innan 4 typ och man får typ inte rida ut heller osv. Och man måste dela hästen med en annan, vilket jag inte gillar. Aja, man får leva med det, jag kanske hittar en foderhäst senare under sommare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0