Jorden går under?

Det sägs nu att Mayaindianerna hade fel och att domedagen kommer redan på lördag kl. 18.00.
Jag vet inte vad jag ska tro riktigt, jag blir ju såklart lite rädd. Det finns så många saker jag skulle vilja göra innan jag dör och om jag gör det på lördag så hinner jag ju knappt med något av det.. plus att jag spenderat största delen av mitt liv i skolan! Inte okej!

Samtidigt är jag inte rädd. Hur många gånger har inte folk sagt att jorden ska gå under innan? Folk kommer nästan varje år med ett nytt antagande när jorden ska gå under, och jag har tröttnat. Varför inte bara låta domedagen komma, utan massa varningar and shit ?
Jag vill inte veta den exakta dagen, det exakta klockslaget osv när jag kommer dö. Då kommer jag ju bara bli deppig över allt jag inte hunnit göra. Sen finns det ju de personer som tror på det helt och hållet och istället för att invänta den dagen så tar dom livet av sig. 

T.ex. idag var det tydligen en i KBA som hade hoppat framför ett tåg. Nu vet jag ju såklart inte varför, personen i fråga kan ju ha varit deprimerad, eller sjuk, av andra orsaker. Kanske ha gjort många misstag och orkar inte leva med det mer. Jag hade dock valt att stanna var här, att leva, både för att jag tror på ordspråket efter regn kommer solsken och för att jag aldrig hade vågat ta mitt eget liv. Jag hade fått dåligt samvete över alla de människor jag sårar när jag gör det.

I alla fall, för att sluta prata om självmord och domedagen, resten av dagen ska spenderas med att plugga, kolla på film och nu ska jag gå och laga mat! Det är ju viktigt att äta ;)
Tror ni att jorden går under på lördag ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0