Grillparty & Gisledagarna

Trodde nästan jag skulle missa GISLEDAGARNA när pappa ringde nyss och sa att det var 27-29 maj!
Fast sen så fick jag reda på att pappa ska typ ha grillparty den helgen med och har bjudit in hela släkten, eller ja, nästan (A). Så min farbror kanske kommer och hämtar mig så jag också kan vara med. ÄLSKAR grillad mat också och just nu är jag hungrig så jag typ dreglar sönder av tanken på grillat kött O.O 

Red Bonni för en stund sen och det gick jättebra. Orkade inte fråga ifall någon kunde fota, men jag kanske kan be någon göra det i morgon när jag ska hoppa QUANDO :o Läskigt, för en gästtränare också, så jag måste typ prata engelska o massa :o SHIT, försökte prata lite innan när jag var ute och gick en runda med Bonni (skritta av) fast det slutade med att jag satte på musik och börja sjunga (A) Om man nu kan kalla det sjunga då, hehe...
I alla fall så red jag dressyr på Bonni då. Hittade inte mina ridhandskar så fick rida utan dom, och jag hatar det för Bonni typ stretar emot och drar ut tyglarna ur händerna oftast, och idag också, fast efter halva ridpasset när vi bråkat lite, för hon typ vägrade ge med sig i sidorna och släppa bettet så jag fick ju göra ledande tygeltag och sitta och försöka böja igenom henne ändå.. JOBBIGT!
Till slut släppte hon ändå i båda sidorna och jag tycker hon blev jättefin i traven! Galopperade lite på slutet mest för att testa ett tips Marine gav mig i söndags. Och jävlar va bra det hjälpte! Något jag ha problem med i ridningen är att jag gärna håller balansen i tyglarna, i alla fall på Bonni. Med Marines tips så lär jag mig att hålla balansen själv istället för att ta hjälp av tyglarna. Bonni fick rejsa lite idag med, det tyckte hon var kul. Efter ridpasset gick jag ju en runda med henne som avskrittning, dock tycker jag lite synd om henne som fick vara offer för både min engelska och min sångröst! 

Slänger upp lite bilder från dagens fotografering sen också, så fort jag är klar med gårdagens haha^^ Mycket bilder och så lite tid, men ni får klara er så länge!

// Madde & Bonni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0