Gästträningen

igår gick ganska bra. Kunde tyvärr inte vara med så mycket då hästen jag hade (Quando) var jättetrött pga att han gick passet innan mitt också av Julia som har honom som skolhäst.
Så, som sagt, red inte så länge utan var med på uppvärmningen och sedan hoppade jag några språng innan jag skrittade av honom i typ en halvtimma. 

Tror inte någon tog kort men Emelie filmade typ två språng så jag kanske kan få dom sen, fixa och lägga upp så man kan kolla. Ser väl inte jättevackert ut, jag är inget proffs på att hoppa och jag har bara ridit Quando en gång i början av höstterminen och det var typ dressyr. 
Trots att jag inte red så länge så kände jag ändå en viss skillnad från sist jag red honom (i början av höstterminen). Han bärde upp sig mer även om han hände sig ganska mycket i handen till och från. En rolig häst som jag definitivt skulle kunna tänka mig att rida igen ifall jag får chansen ^^ 

Idag så var jag hemma från skolan då jag mådde illa igårkväll och det var värre idag, så jag och Martina har legat i min säng och kollat på Vampire Diaries, underbara serie.. ÄLSKAR den haha ;) Var också nere i stallet och hälsade på Bonni innan och gav henne en tuss hö och klappade lite på henne. Min lilla älskling!

Fick också veta mitt betyg i ridningen igår med. Fick bara G eftersom jag varit borta så mycket och Anna och Sussie tyckte att jag skulle bli mer aktiv i ridningen, alltså rida mer. Jag som rider typ varje dag, plus att jag fick vara hemma pga att skolan fixade så hela stallet fick ringorm så jag kunde inte ta dit Humlan. Sen blev ju Bonni halt för några veckor sen och typ alla skolans hästar har varit halta eller skadade osv så tja, finns inte så mycket man kan göra ju. Annat än att försöka fixa skolhäst eller nått, och dessutom tycker inte jag våra tränare ska sätta betyg efter endast provresultaten (fick VG i höstas och G nu i våras) utan betygsätta ens ridning, och hur mycket man utvecklats. Och det tycker jag inte att dom har gjort för jag tycker att jag utvecklats jäkligt mycket sen jag började i höstas! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0