Uppdateringen..

.. har varit extremt dålig, det vet jag. Men just nu har jag inte mycket att skriva om. Det går inte bra med Bonni, men jag får helt enkelt kämpa på. Det värsta är att vi har ingenstans att rida förutom i paddocken och underlaget där är så värdelöst för det mesta. Men det går att rida där ibland i alla fall. Jag får nog sticka ut till stallet och rida igenom min lilla ponny, som bara blir mer och mer utåttåad känns det som. Och hovslagaren som var här sa att det finns bara två alternativ till att fixa det och det är att antingen sätta på skor eller att verka typ varannan vecka. Dock så sa han att han själv förspråkar barfotaridning osv. Men han skor ju och så med.
Skor däremot förstör ju hästen, men vi har inte råd att verka varannan vecka för de andra hästarna ska ju med verkas och vi har ju många djur. Så jag funderar faktist på att sko henne. Det är ändå "bara" framhovarna i så fall, hmm.. vi får se.
Juste! Trodde nästan jag och Bonni skulle gå omkull i måndags när vi "hoppade" för hon typ stack och jag vill inte sitta och ruska om bettet för jag tycker det är samma sak som att såga hästen i munnen. Och jag får ju inte styra in i väggen eller göra små volter för hopplärarn så det enda val jag har är att sitta på henne när hon sticker och försöka bromsa så mycket som möjligt, skita i att galoppera eller verkligen sitta till och rida igenom henne. Jag har oftast valt det första alternativet, inte för att jag vill, utan för att jag inte har tänkt efter vad jag håller på med utan jag försöker bara bromsa istället. I måndags när hon försökte sticka några gånger så kom jag på mig själv och satt då verkligen och försökte rida henne.
Sedan stack hon ju, och då var det som bortblåst ungefär. Då var jag tillbaka där jag typ satt och "drog" i tyglarna, vilket jag egentligen inte vill, men jag gjorde det. Dåliga vanor är svåra att bli av med och det tar tid, men jag ska jobba mycket med övergångar och tempoväxlingar idag. Sen ska jag smyga mig tillbaka in i skolan och hämta en bok och ett papper så ska jag kolla vad det är vi ska jobba med i morgon på dressyren.
I December har vi nämligen ett prov och då ska vi kunna typ allt, haha!
Jag kan det mesta, hoppas jag, som jag ska kunna och det är tre veckor kvar till provet så jag ska plugga på det jag inte kan. Jag håller även på med en liten sak på bloggen, hehe.. Något som jag hoppas får er att kommentera mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0