Kladdkakssmet & Städa rummet samt NH-träning

Idag har jag inte gjort så mycket. Mest suttit vid datorn, men jag har också städat mitt rum, gjort en kladdkakssmet som jag nu sitter och äter.. MUMMA!

Fast i och för sig så tränade jag nyss Bonni, vi gjorde MASSA longeringar och inkallningar. Men det behövdes verkligen, och hon börjar redan nu efter ett pass förstå att när jag ropar och backar så ska hon komma. I slutet skulle jag låta henne galoppera, men hon ville inte fatta galopp om inte jag "galopperade" så jag var tvungen att springa jämte och "galoppera", HAHA!

Det måste ha sett hemskt ut, jag hade dessutom alldeles för stora skor och dom var tunga som *****!

I alla fall så skrittade jag henne sen och "ledde" henne löst in till stallet, tur att inte stallpersonalen var där, då hade jag nog fått några onda blickar och glåpord, hehe. Tur att man har en sån vältränad häst så hon inte sticker ifrån mig, fast jag såg nog att hon funderade på det några gånger! Hon vände bort huvudet och började styra sakta sakta mot det hållet hon kollar, som att jag inte skulle märka något. Så då fick jag ju ta tag lite i repgrimman och leda henne ett steg så följde hon mig igen. Haha, bushäst ibland asså! ^^

I morgon är det hopplektion och då ska jag minsann visa Mia att jag kör min egen väg, hon får gärna komma med kommentarer som kan hjälpa mig, men när det börjar gå överstyr och skadar hästen så tänker jag inte göra det!

Men tex om jag sitter i stolsits och hon ger mig ett tips om hur jag kan sätta mig ordentligt så är det klart att jag överväger det noga *happyface*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0