Tävlingen ;)

HAHA xD Glömde ställa fram klockan så vi kom för sent, sen ville inte hjärnan fungera så jag kunde lära mig banan så mamma fick först flytta mig till 50cm sen var det min tur och jag kunde fortfarande inte banan så hon flyttade upp mig till 60cm och sen skulle jag hoppa 70. Länge sen jag hoppade över 50! Flera år!
Det gick JÄTTEBRA på framridningen och hon var lugn och lite överambitiös men när vi kom in på banan, då jävlar! Hon vägrade vara lugn, och jag måste säga att jag har gjort ENORMA framsteg med min underbara, fantastiska ponny!
Om man jämför med hur det var med ridningen för ett och ett halv år sen så vågade jag knappt ens galoppera för ifall Bonni var ens liiite för snabb så fick jag panik. Nu stack nästan Bonni iväg med mig.. jag vill inte säga att hon stack för det gjorde hon inte.. men hon sprang mycket fortare än vad jag ville och hon var svårstoppad. Men .. jag fick inte panik! :D Jag pratade med Bonni och försökte jobba henne så hon inte sprang med huvudet uppe i taket och med bakbenen "på andra sidan ridhuset" så att säga.
Jag fick göra typ tio volter vid hinder fem för hon blev så otroligt pigg där och sedan ficka jag göra om samma sak vid hinder 7 >.<
När vi skulle hoppa 70 så var hon redan piggelin sen förra omgången men denna gången var det nästan värre än första för hon sprang ännu snabbare, men jag fick inte panik ;D
Och hon gjorde ett jämfotahopp på hinder 2 XD har nog aldrig varit med om det innan, och dessutom så åkte foten in för långt i stigbygeln, men det var bra att jag inte hade typ gympadojjor för då hade jag fastnat med foten. Men jag lyckades få ut foten så det blev bra innan hinder 3 ^^ Jag kan rita upp banan sen och visa :P Så får ni se hur den såg ut :)
Allt som allt är jag JÄTTENÖJD även om Bonni var extremt pigg och vi inte fick rosett ;)<3

Kommentarer
Postat av: Liz

Grattis till rosetten! :D

2010-03-29 @ 22:38:46
URL: http://lizhaglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0