Sommartid!<3

Äntligen är det sommartid, nu känns det verkligen som att sommaren är på väg.. trots upprepade regnoväder som just nu vägrar att försvinna. Jag antar att dom flesta hästägare märkt att hästarna kanske blivit lite gladare? Det har i alla fall mina! Dessutom kommer jag nog snart få vårkänslor tror jag xD Jag känner mig mycket mer vaken, levande och gladare! Jag mår helt enkelt super, trots en helt sjuk vinter och en otroligt tråkig höst när det gäller sjukdomar osv, men det har bara gått framåt för mig och BonBon ;)
Just nu letar jag häst på blocket och hasnet, helst vill jag väl ha egen men förmodligen blir det foderhäst. Om ni vet någon som söker fodervärd till sin häst (mellan 155 och 168cm i mkh) så kommentera och berätta gärna lite om den eller om ni äger en häst ni vill ha ut på foder. Om jag ska ha på foder så ska det vara i några år, gärna över 2 år men så klart så bestämmer ägaren det.
Jag är fortfarande glad över tävlingen igår! x) Det pirrar i min mage så fort jag bara tänker på det :) Har eventuellt hittat ett sto, hollänkst halvblod, f. 98, svart m. stjärn, 162cm ;) Men den säljes för 22000 eller bytes mot c- eller d-ponny :/ Det betyder att Humlan förmodligen blir den som åker. Bonni har haft tillräckligt med ägare nu, hon stannar hemma hos mig resten av sitt liv. Jag har fått höra mer än en gång att jag borde sälja Bonni eller byta henne mot en stor häst, eller att jag ska tänka mer på mig själv. Men sanningen är den att jag tänker BARA på mig själv när jag säger det. Själviskt jag vet..
Men så är det. Utan Bonni kommer jag inte kunna leva, jag kommer få skuldkänslor och dom kommer stanna livet ut. Dessutom har jag lovat Bonni att vi alltid ska vara tillsammans, om jag har det svårt så vet jag att hon finns där.. jag hoppas hon förstår att detsamma gäller henne, jag finns där för henne när hon har det svårt (ont osv)..
Nej, nu blev det deppig stämning! Jag kommer inte göra mig av med Bonni, vad som än händer! Eller ja, det är ju skillnad ifall hon typ bryter benet och måste avlivas..

Var på Netto innan och handlade ostbågar och lite godis >.< Känner mig tjockis, men som tur är valde jag ostbågar med 75% mindre fett xD
Bonni fick vila idag, kände att hon kunde få det som belöning för igår. Hon var ganska svettig och väldigt uppspelt så hon kan få ta det lugnt i dag, men i morgon ska jag rida bort till Linda Fhyr(stavning?) x) Då blir det dressyrpass och mycket lösgjordhet, hoppas bara hon har tagit bort transporten som stod i vägen förra gången och att isen har försvunnit ^^
Ni borde förresten vara stolta över mig, jag har lyckats uppdatera fler än två dagar i rad! xD<3

Lämna gärna en kommentar eller två! Och glöm inte besöka min bdb, tryck inte på länken.. den är fel >.< Sök ist på google eller något : bilddagboken --> MaddesPownies
Bye Bye <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0