Turridning, snö och dressyr

I morse när jag vaknade så ringde telefonen och Tommy svarade. Det var en tjej i byn som fyllt år nyligen och hennes föräldrar ville ge henne en turridning i födelsedagspresent, jag sa u givetvis ja och klädde på mig och gjorde mig i ordning snabbt. Sedan gick jag ut till hästarna och försökte få in Humlan, men hon ville inte och plötsligt så var Hanna och en kompis till henne inne i stallet. Och Humlan totalvägrade att gå in i stallet. Till slut fick jag henne att gå in och jag började med att borsta och låta Hanna testa att borsta henne, men hon vågade inte. Sedan fick hon testa att kratsa en hov :) Jag hade lite föreläsning under tiden jag borstade osv och även när jag sadlade, tränsade och satte på benskydden.
Sedan fick hon hoppa upp och det bar iväg. Vi tänkte gå den långa vägen till kyrkan men den var igensnöad så vi tog den korta, men sedan bestämde vi oss för att ta en längre runda ändå, så vi red genom Nordanskog och in i Reftele. Jag gick, Hanna red och hennes kompis som var i min ålder gick också. Hon red så vi snackade om hästar typ hela tiden (a'<3
Sedan red vi förbi kyrkan och hem till Hanna och där hoppade dom av. Så jag fick rida hem på HumlanPumlan. Dessvärre så ville hon bara gå ut på isen hela tiden -.-'
Men vi gick inte omkull och vi kom hem levande. Jag sadlade av, tränsade av, borstade och släppte ut henne i hagen. Sedan gick jag in för att äta lite innan jag gick ut för att rida Bonni. Det gick jättedåligt .. hon bara sprang utan att lyssna på vad jag hade att säga och sen när jag hoppade av var hon så trött att hon inte ens brydde sig om att äta sin morotsbelöning för att hon stannade. Men i morgon bitti så ska jag träna lite Nh och sedan kommer Seida och då ska jag hoppa lite så hon tar nog lite kort :)
På torsdag blir det att åka till sjukhuset och hälsa på pappa (<3) och rida, på fredagen åker jag till pappa och stannar över helgen så då kommer jag inte kunna uppdatera bloggen ;)
Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: warnmark -bloggen för dig & din häst

Sv; Åh okej ;D

2010-02-23 @ 11:32:02
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0