Kallt, kallt, isbit, kallt och åter väldigt kallt!

Okej, jag tycker sommaren kan komma nu! Jag gillar vintern, det gör jag och snön med.. men detta är FÖR mycket. Vägarna är isiga och hala och det är alldeles för mycket snö.
Jag tycker det räcker med 20cm och strålande sol halva december, hela januari och halva februari.. sen ska allting torka upp på en dag och det ska bli varmare och varmare tills det är alldeles lagom (typ 25-30 grader) ^^
jaja, för att återgå till dagen.. jag och mamma red ut idag, vi red en långrunda mot stålebo .. eller kanske var det igenom den. Jag vet inte var gränserna går här >.<
I alla fall så tänkte vi i början av ridturen gå upp på åkern så hästarna inte skulle halka så vi red upp på en väg som gick till åkern, men det var typ en meter snö! Hästarna orkade inte gå så dom typ stegrade och vände på samma gång, läskigt säger jag bara xD
Så vi gick ut på vägen igen och fortsatte, sedan skulle vi svänga ner på en väg där det hade kört en bil, fast det hade snöat och snöade fortfarande så man såg knappt spåren och på den vägen gick vi, sen kom vi så att järnvägen var precis jämte vägen typ .. eller det var väl kanske 10 meter emellan, men vi bestämde oss för att trava förbi så det blir mindre risk att ett tåg kommer så hästarna blir rädda. Sedan skulle vi gå över till andra sidan av järnvägen, men vi bestämde oss för att fortsätta rakt fram för det var supermycket snö!
Så vi travade en bit till, förresten kom jag på att Bonni bara vilat i en vecka.. trodde hon vilat i två så jag fick lite smått panik xD
Men vi fortsatte framåt och till slut kom vi till en viltstängsel och man kunde svänga jäms med stängslet och då kommer man ut på vägen den första vägen igen, fast längre fram på den ^^
Så det gjorde vi, och Bonni jobbade jättebra typ hela tiden.. hon ville inte riktigt jobba i början, men jag jobbade med benen och gjorde halvhalter så gick det super sen, då behövde jag bara luta mig lite bakåt så saktade hon ner farten.. :)
Vi kommer nog ta in hästarna i stallet i natt för det blåser och snöar och dom kan inte ta skydd någonstans längre för stutarna bara rymmer så Tommy har stängt dörren in till lösdriften -.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0