Isaberg :D

Jahopp, då ska man skriva om dagen då. Känns inte som att jag håller mitt löfte om att lägga upp inlägg oftare, men jag ska försöka bättra mig.
Idag var dom som ville i Isaberg och åkte skidor hela dagen, kostade bara 200kr med både hyrning av skidor OCH liftkort bara för att vi åkte med skolan. Ett erbjudande som både är roligt och som verkligen lönar sig. Med lönar sig menas såklart motionen som jag så väl behöver. Jag åkte med Moa, hon åkte snowboard och jag åkte skidor. Fast Moa ramlade hela tiden så ibland åkte jag före och väntade på henne xD
Efter ett tag så gick vi och åt en "tallrik" med pommes, Mumma! Sedan gav vi oss ut i backarna igen. Vi åkte några backar och sedan vid typ kvart i ett gick vi in i restaurangen igen och tog oss en måltid, jag tog en hamburgare med pommes och en cola. Moa tog en kycklingburgare med en fanta. Jag tog EN tugga av min hamburgare och märkte genast att den hade stått ett tag för den var typ kall/ljummen :S
Men jag åt upp nästan hela ändå ^^ Och efteråt när jag ätit upp nästan allt och druckit upp colan så var jag supermätt >.<
Efter maten, tror jag det var, så bytte jag och Moa så jag fick testa på snowboard. HAHAHAHHAHAHAH XD
Jag skulle åka i liften men typ tappade den och ramlade flera gånger.. kände att jag verkligen gjorde bort mig. Men hon som skötte liften kollade på brädan och konstanterade att den var ovallad(!) vilket gör att man ramlar typ hela tiden, konstigt att Moa ramlat hela tiden då XD.
Men vi gick in och vallade den och givetvis så funkade inte Moas liftkort så hon lämnade mig ensam med snowboarden, jag satte på mig den åkte två meter och satte mig ner. Sedan upp igen, åkte lite satte mig ner för att jag verkligen SUGER på att styra xP
Men jag hade bestämt mig för att åka i liften, i bebisbacken, så jag ställde mig men givetvis ramlade jag, nu gick det för snabbt så jag hann inte med. Sedan vände jag och tänkte försöka igen, men samma sak hände igen, jag tappade den och ramlade.. bakåt så hela mitt knä vreds. Det gjorde jätteont, så jag tog av mig brädan och gick upp, och INGEN syn av MOA! :(
Men när hon kom så gick det faktist bara ännu värre för jag spände mig xD
Jaja, inte hennes fel ju ;) Nu ska jag gå och läsa på till biologiprovet som är i morgon x) Typiskt mig att börja läsa på dagen innan, och så är det GENTEKNIK med!! :S Kan ju typ ingenting XD
En bild kommer med också <3
Julias ponny Timjan :)<3

Kommentarer
Postat av: Sofia

Fin blogg! :)

2010-02-07 @ 12:10:51
URL: http://sofiaelinab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0