Dagen .. hmm?

Idag var en väldigt blandad dag när det gäller känslor. Jag har varit glad, ledsen, arg mm.
Dagen började bra, jag var glad och ganska pigg jämfört med vanligt. I skolan hade jag roligt och allt går som på räls, fick VG på matte-provet och G++ på So-provet. Allt flöt på som vanligt, fast en aning roligare. Jag har blivit gladare i skolan, tror att det är för att jag blivit mig själv mer än vad jag var innan.
Jag vet inte varför men jag har typ alltid haft en fasad, en falsk Madde i skolan men när jag är med mina gamla otroligt rolig, snälla och underbara kompisar så kan jag vara mig själv. Medans om jag är med nya vänner i en ny miljö så blir jag tillbakadragen, tyst osv. Det är ingenting som jag kan styra och jag menar aldrig något illa med det, det bara blir så. En som märkte det var Julia S ;)
Hon undrade varför jag var så tyst när jag var hos henne, men inte hos mig.
När skolan slutade så var jag på väldigt bra humör. Jag bestämde mig på vägen till bussen att jag skulle rida båda c-ponnysarna. När jag kom hem åt jag och stack ut till stallet. Jag tog grimskaftet och gick ut i hagen. Alla ponnysarna lyfte på huvudet när dom hörde mig, och jag ropade på dom. Då började Bonni gå mot mig, Humlan fick fnatt och började trava, Bonni blev så paff så hon stannade. Men i alla fall så kom Humlan fram först, så jag tänkte att jag skulle rida henne först. Jag ryktade, kratsade hovar, sadlade och tränsade.
Jag testade att rida på pelham idag.
Skulle kanske inte gjort det, hon vägrade gå fram och hon stegrade typ tio gånger. Dessutom så bockade hon när jag efter många ponnysparkar (som jag ångrar) lyckades få henne att fatta galopp. Och direkt efter bockningen så kickade hon rakt upp i luften. Men även efter det så vägrade hon röra på sig så när jag väl fick igång henne i skritt så skrittade jag av.
Jag var helt genomsvett och jag kan ju säga att jag inte frös en enda gång!
Men jag var arg, det måste jag medge. Riktigt arg!
Och jag kan ju inte använda spö eftersom jag inte kan hitta mina -.- Så i morgon så ska jag åka till lantmännen i gislaved och köpa ett longerspö, ett allroundspö, ett dressyrspö och hästgodis.. kanske. Vi får se, men jag måste verkligen köpa ett ridspö.
tar med en bild också så det blir liiite roligare att se min blogg ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0