Min dator cpar .. igen

De flesta vet nog redan om det, men jag skriver det här med. Min dator vägrar just nu att starta, den har inte velat göra det på över en vecka så det blir inte så mycket uppdatering. Kanske någon gång om jag sitter vid datorn i skolan, vi får se.
För övrigt så har jag ett skolarbete som jag håller på att göra, vi har läst en bok på svenskan som heter Förföljaren den är jättebra och så, men nu ska vi skriva fem läsloggar med!
Egentligen så är jag klar med tre av dom och håller på med den fjärde, men det är typ 50 ord kvar på den fjärde och jag kommer verkligen inte på vad mer jag kan skriva. Varranan läslogg ska vara mellan 200-300 ord och det är första, tredje och femte läsloggen. De andra två ska vara mellan 400-500 ord(!!) och dom är jobbigast, såklart.

Igår så hade jag stalltjänst, en av de jobbigaste sakerna med skolan faktist. För då är man bara fyra stycken och alla ska hjälpas åt att släppa ut och in hästar, mocka, packa hö osv. Och det gick ganska snabbt igår, trots att jag mådde illa och hade ont i huvudet men det var för att jag knappt hade kunnat sova den natten. Jag vaknade massa gånger, säkert sju st, och sen tog det typ en halvtimma varje gång att somna om, och sista gången jag vaknade var vid fyra.. det tog två timmar att somna om. Alltså somnade jag vid sex och sen skulle jag upp vid sju. Så jag var varken mentalt eller fysiskt utvilad.. DÅLIGT!
Iaf så lyckades jag hålla tempot uppe i alla fall tills sju-åtta, sen kollade jag, Emelie och Martina på en film och sen gick vi och lade oss, mest för att vila men vi somnade och sov sen typ hela natten. Fast jag vaknade några gånger men jag somnade om innan jag hunnit räkna till fem. Tur det!

Så nu sitter jag här, typ ensam i matsalen i skolan, fast Martina har kommit nu i och för sig. Men vi sitter här ensamma i tystnaden och jag ska strax ut och rida tror jag. Eller hitta på något i alla fall.
Igår när jag red Bonni så gick det ganska bra i början, jag red på hackamoret. Jag galopperade två gånger i vardera varv och sen skulle jag galoppera en gång till i högervarvet, och då typ sticker hon igen..
Jag börjar tappa tålamodet nu och jag är så trött på typ ALLTING. Inget har hänt, men jag har typ inte kunnat sova ordentligt på flera dagar och jag orkar bara inte med allting. Förmodligen för att jag känner mig stressad att bli klar med alla arbeten tills fredag och sen så kanske Bonni inte kommer hem eftersom mamma har typ bytt bil så hon har en ny, men så glömde hon kolla så den har dragkrok, of course så hade den inte det och hon hinner förmodligen inte sätta dit en och besiktiga den innan fredag denna veckan.. Visst, jag kan stanna några dagar, men jag vill ju inte "bo" i huset helt ensam, creepy ju!

Nej, nu får jag se till att hitta på något annat att göra, innan jag typ exploderar x)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0