Spanska ;)

Sitter i datasalen nu, vi ska ha spanska men vi har ingen lärare så jag passar såklart på att skriva ett litet inlägg ;D

Idag ska jag och en tjej, som sköter om våra shettisar hemma, rida ut. Första gången hon rider ut utan att någon håller i. Jag ska rida Bonni, barbacka, och Hanna som skötaren heter ska rida Bella. Det ska faktist bli ganska kul, även om jag förmodligen inte kommer kunna galoppera eller knappt trava. Jag får köra på pelhambettet som stångbett idag igen så Bonni håller sig i skinnet. Sist jag red, i söndags, så stressade Bonni hem så jag tänkte vara smart och gå upp på en åker och trava av henne och skritta och göra volter tills hon blev lugn, och det funkade fint. Tills vi gick ut på vägen igen -.-
Den hästen vet hur man stressar hem alltså!
Så jag gjorde om samma procedur som innan på åkern men i stället för att lugna ner sig så vi kunde gå ut på vägen så stegrade hon, och tog dessutom några steg xD
Den grejen körde hon typ tre gånger. Sedan stegrade hon ganska högt men jag lyckades hålla mig kvar och dessutom så lyckades jag hålla mig rakare i ryggen, så snart blir det mycket snyggare stegringsbilder ;D

Men nu måste jag nog skriva lite. Vi ses !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0