Ridning ;D

Hej igen!
Som jag sa innan så skulle ju jag och Hanna som "min" hästskötare heter rida ut. Men för det första så var tränset för stort och det vägrade samarbeta så man kunde göra ytterligare ett hål på varje sida, så hon fick rida i grimma i hagen istället. Jag red Bonni, först med sadel och det gick jättebra, men sedan tyckte jag synd om Hanna som red barbacka eftersom vi inte har någon sadel till shettisarna. Så jag tog av sadeln och körde lite dressyr med henne, Bella var helt galen i början typ. Försökte springa iväg med Hanna, bocka, sparka bakut osv. Så då gjorde jag det som kändes bäst för Hanna. Jag hoppade upp och fick fason på Bella, inte genom att vara elak bara genom att vara ÖVERTYDLIG.
Till slut fick jag henne att gå bra så jag lät Hanna sitta upp och testa göra samma sak. Till en början så protesterade Bella ganska mycket och sprang iväg lite, men sedan gick hon bra. Jag gjorde upp en "bana" som Hanna skulle rida med Bella. Massa volter blev det och massa halter. Sedan körde vi lite "intervallträning". Vi hade en bom på marken, vi skulle rida på en stor volt i skritt, sedan skulle vi trava över bommen och sedan göra halt så snabbt man bara kunde efter bommen. Bella ville först inte trava, men sedan fick Hanna igång henne, och då ville hon inte stanna.
Så det blev lite jobb, men det skadar ingen.
Fast typ i slutet så ramlade Hanna av, så jag fick henne att sitta upp igen, då behövde hon bara skritta av. Det gick bättre, fast Bella sprang iväg IGEN.
Då skrittade jag av ordentligt med Bonni sedan gick vi in i stallet och ryktade, kratsade hovar och gosade med ponnysarna. När vi sedan släppte ut dom i hagen så satt jag upp på Bonni och bara satt på henne och myste i solnedgången.
Hanna hade däremot det lite jobbigare, hon tog Ledina och hoppade med henne, och jag sa inte ens åt henne att göra det! Hon tyckte det var kul xD
Sen gick jag in i stallet och hämtade hjälm och väst och halsring. Det var dags att testa Humlan lite. För det första.. hon var helt .. död. Hon tar ETT steg, sedan tvärnit och man riktigt såg hur hon lutade sig bakåt och växte fast i marken. Men till slut fick jag henne att komma till en upphöjning och kunde hoppa upp. Jag kan ju säga att jag var riktigt stolt över mig själv. Jag lyckades rida typ 50 steg! ;D Barbacka, utan grimma, i bara halsring! :D :D :D
Lägger upp denna med ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0