Stalligt!

Tja, idag så har man ju fixat i ordning en av boxarna till ponnisarna. Eftersom Ledina (Dina) hade ont i benen idag så bestämde vi oss för att hon får vara inne på nätterna från och med nu.
Vi vet att fånghästar ska vara inne varje natt, varje dag, hela året.. men förra ägaren har sagt att hon alltid hade dom ute och att Dina inte hade känt något på flera månader. Därför har vi haft alla 3 ute sen vi fick dom.

Det första jag fick göra var ju att sopa ur boxen där shettisarna skulle stå, mamma och Tommy har fixat boxarnas väggar och fixat golvbrunnarna och den ena är klar, bara den andra kvar, där Bonni kommer stå sen. Eller om shettisarna får stå i den och Bonni i den som är klar nu.

Jag tränade inte idag .. hade tänkt träna lite olika grejjor såsom yoga, buga och lyfta alla hovar när man knackar lite lätt med spöt.
Fast jag testade att knacka på alla benen bara för att se om hon lyfte dom, vilket hon inte gjort innan -.-, men idag så gjorde hon det! :D *Happyface*

Ska ta kort nån dag när hon bugar med! Om jag bara kan få henne att stå kvar i bugningen när hon väl gått ner. Men så långt har vi ju inte kommit, så jag kräver inte så mycket ännu. ;)

I morgon har jag en massa saker att göra!
Bland annat att träna Alla ponnysarna, ist för bara en. Eller om jag ska dressyra lite med Bonni i morgon och sedan köra lite FT med småponnisarna ^^ Så blir det nog ..

P&K Madde & Pållarna som står och myser i stallet <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0