Riktigt snabbt!

Idag har jag ridit Bonni ute, tänkte ta det lite lugnt eftersom jag inte ridit på en vecka. Men det var ju inte riktigt Bonnis mening! När vi skulle springa, spelade ingen roll om det var trav eller galopp, så gick det FORT!

Och till råga på allt så var hon ostoppbar, vilket verkligen fick mig att tänka!
En häst är aldrig ostoppbar utan en anledning, och när jag kollade ner mot munnen så såg jag att hon lagt tungan över bettet, vilket kanske betyder att hon inte trivs med det. Fast hon har inte lagt tungan över bettet innan, inte med det bettet .. Eller pelhambettet.

Iaf, så var jag ju tvungen att titta upp igen, och efter en stund när jag kollade ner igen så hade hon lagt tillbaka tungan normalt. Vilket var väldigt bra gjort. =)

I traven var det riktigt snabbis-trav och samma i galoppen .. Snabbis-galopp!
Riktigt kul faktist fast .. tja, jag är mer för kontrollerad lugn galopp så snabbis-galoppen fick vänta till uppförsbackarna ;) Där kan hon få springa av energin.

I alla fall så tyckte jag att ridningen fick godkänt. Inte mer .. inte mindre.
Jag tänkte att jag skulle lägga upp lite saker till salu, men ingen idé om ingen söker efter det ;) Så.. säg till om ni söker efter något så kan jag se om jag har det hemma.

P&K Madde & Bonni <33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0