?

Vet ni vad jag har funderat på ?
Varför måste dom flesta hästmännskor dra förutfattade meningar om andra hästmännskor?
Nh-människor tycker oftast att alla som rider med bett och hjälptyglar etc. är djurplågare.
Människor som rider engelskt tycker oftast att Nh-männskor är töntar som är för snälla mot hästarna.
Jag skulle kunna rabbla upp ännu mera fördommar mot "andra" hästmänniskor, men varför kan vi inte ist bara acceptera att man rider och behandlar hästen olika?
Visst ska man inte acceptera om någon rider som en .. jag vet inte vad .. och typ slår hästen eller drar och sliter och sågar hästen i munnen för att få ner den på tygel. Oacceptabelt, tycker jag. Men det enda jag kan göra är att säga åt personen .. sen är det upp till den att lära sig rida ordentligt och liite snällare mot hästen.
Sen finns det ju vissa dressyrmänniskor som rider med 2 bett, betyder det att dom är elaka då eller?
Det betyder ju att dom måste vara ÄNNU mer försiktiga? eller?
Vet ni vad?!
Jag tycker inte om sånna fördommar! Jag protesterar och tänker inte göra samma sak..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0