Snö Snö SNö! :D

Sorry för det dåliga uppdaterandet (a'
Har inte fått sitta för Tommy på ett tag ju, men nu är jag tbx :D
Igår var det soligt och vackert väder med massa snö och jag kunde ju bara inte hålla fingrarna borta från kameran, eller Bonni för den delen. Så det blev lite bilder, lägger upp några här på bloggen men annars kan ni se ALLA bilderna på min bilddagbok ;)
Jag red till Hakarp, till Linda Fyrh där jag kan rida i paddock (fast hon har inte tagit bort snön) och där blev Bonni helt kelsjuk och vägrade gå ifrån dom andra hästarna som stod i hagar jämte paddocken. Fast när jag väl fick ifrån henne därifrån blev alla tjuriga på varandra, typiskt Bonnistyle.
Fast jag tror att dom i hemlighet snackade MASSA skit om mig >.< (Eller inte..)
I alla fall så hade Linda troligen ridit innan det hade snöat för det stod två små hinder i trä som var målade som murar, det var typ 25 cm. Men en otroligt bra övning med Bonni att hon skulle ta det lugnt mot hindrerna.
Jag körde lite dressyr mellan hoppen och vilan och då fokuserade jag mest på att sitta rätt, jobba med benen och få Bonni att gå i en lång låg form. Det fixade hon galant, och ett tag bara släppte jag tyglarna och fortsatte jobba med benen, styra med vikthjälperna och bara följa med, och hon jobbade jättebra och riktigt slappnade av i hela halsen, sedan böjde hon den fint.
Detta fick mig att verkligen inse att man inte behöver använda tyglar för att hästen ska hålla upp huvudet. Jag vet att det finns många som faktist rider en häst i form utan tyglar osv. Och jag vet att det inte är fake, men detta öppnade verkligen mina ögon!
Jag blev såklart jätteglad och avslutade där, sedan hoppade jag en sista gång och red hem. Jag kan inte säga annat än att jag var supernöjd!
Och Bonni verkade vara lika nöjd, vilket gör mig otroligt glad.
På vägen till Linda red jag en skogsrunda istället för att rida på den hala vägen, och jag kom på att det var ett SUPERfint ställe att fota på!
Så nu får fotointresserade och hästintresserade kompisar komma så vi kan se till att ta en ordentlig photoshoot i snön/skogen/åkern och alla andra ställen det finns! Givetvis så tar vi inte alla samma dag, då hade Bonni bara tröttnat, så vi får sprida ut det på fler dagar, kanske en helg? :D
Bonni, med tomteluva i snön <3
Bonni innan vi skrittar iväg mot Linda ^^ Mamma och Tommy gick på andra sidan gården med en hund och det var mycket intressant!
Bonnipuddingen <3
Som sagt, väldigt intressant! :)
<33
Helt otroligt hur fin hon är när hon är intresserad, man kan knappast tro att hon är 22!
shettisarna + Bonni <3
Detta var i hagen innan jag tog in Bonni <3
Humlan Eos <3
Humlan i hagen :D<3
Bonni + 2 okända hästar hos Linda hälsar på varandra ;)
Här hälsar Bonni på två okända hästar hos Linda Fyrh, fick ingen bra bild, men den svarta hästen liknade Fachia (stavning?) Jättemkt!! :O
Bonni + häst hälsar glatt på varandra :D
Som sagt väldigt kelsjuk, men helt otroligt att Bonni faktist inte var tjurig mot NÅGON häst!! :O<3
Hon gnäggade för fullt i början mot alla hästarna <3 en såndär gnäggning där det låter som om hon är bästa vän med dom och hon har saknat dom :')<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0