Sarah <3

Var med Sarah idag! :D
Skulle möta henne vid kyrkan vid halv elva, men jag blev försenad och ringde. Jag gick på grusvägen medans hon gick på asfaltsvägen vilket gjorde att vi gick om varandra. Så jag fick vända tillbaka. Men medans jag gick till kyrkan hade jag JoyKid med mig. Och jag släppte honom lös så han skulle få springa lite. Sedan gömde jag mig bakom ett träd och ropade på honom. Han kom till mig och jag berömde, men sedan sprang han iväg till en sten och jag fortsatte gå och tänkte att han kommer väl. Men sen när han inte kom vände jag mig om och han var borta! jag kunde inte se honom nånstans, och sen ropade jag och två sekunder efter typ så hörde jag ett djurskrik. Det var första gången jag faktist blev rädd. Men sedan hörde jag som om en bil kom på vägen så jag kollade dit, sedan hörde jag att det var tåget!
Jag bara höll för öronen och hoppades att jag inte skulle hitta JoyKid på spåret.. Och sen fortsatte jag ropa. Men eftersom han aldrig kom så började jag tänka att tänk om .. tänk om han blivit överkörd av tåget.. Och hela mitt hjärta frös till is och gick i tusen miljoner bitar. Jag bara bröt ihop och satt på knä på en åker och grät. Jag grät och grät och grät. Och ropade på honom. Men han kom aldrig och jag var precis på väg och resa mig upp och gå fram till spåret när jag såg honom!
Jag bara bröt ihop av lycka och satte mig ner på knä och bara grät. Vilket fick honom att undra vad som var fel och han kom fram till mig.
Jag kramade honom en lång stund och gav mig av mot kyrkan i hopp om att Sarah skulle dyka upp. Men eftersom hon inte synts till så ringde jag. Och då fick jag reda på att hon gått asfaltsvägen. Så jag typ sprang hela vägen hem, jag var helt slut när jag kom fram.
Men vi släppte in JoyKid i buren släppte ut Cinnamon, tog ett glas vatten och gick ut stallet. Jag hämtade Bonni och gjorde i ordning henne sen gick vi till hagen bakom huset där vi tränade lite med pressening. Och sedan bestämde vi oss för att TOLKA efter Bonni ;)
Sagt och gjort, vi tog en spårlina, en pulka och satte på Bonni sadel. Vi sprang lite med henne först, sedan hoppade vi upp och red lite i repgrimma och grimskaft, men Bonni ville inte stanna eller gå mot ett annat håll än mot stallet (vi var på åkern bakom stallet typ). Så vi bytte till tränset med äppelbettet. Sarah red lite först och jag åkte pulka, men jag åkte av hela tiden så vi bytte så jag fick rida. Sarah lyckades hålla balansen till och med i snabb trav, travgalopp och galopp ^^
Duktig Sarah! :)<3
Och duktig Bonni :D<3
Sedan gick vi in och lagade mat, och sen gick vi ut och tog lite kort. Sen kollade vi lite på tv, och sen var Sarah tvungen att gå till bussen. Så det var våran dag. Bilder kommer en annan dag, eller senare ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0