Julafton!

Dagen började med att Adam väckte mig.
Var tvungen att gå upp och städa. Sedan smög jag upp och klädde på mig, sedan smög man ut till stallet för att julpynta. Jag vet jag är jättesen med det >.<
Men det blev ganska bra. Kände mig väldigt stressad och dessutom var det första gången och jag hade inte tillräckligt med granris. Och på grund av stressen så hann jag inte gå och hämta mer. Men jag gjorde det så bra jag kunde och hängde upp julkulor, ranris och knäckebröd. Det blev en liiiten julgran med glitter och några julkulor också.
Det blev två runda knäckebröd över så hästarna fick en halva var.
Kunde inte rida idag, men förmodligen skulle det inte gå bra då det var kramsnö. Hon går aldrig bra i kramsnö. O.o .. Gick sedan in i stallet och sopade i stallgången. Sedan kom moster Wanja och hennes dotter Joline, så jag var tvungen att gå in och göra mig i ordning. Var väldigt nöjd med klädvalet.
Sedan kom Carina, Camilla, Morfar och Sollan precis när jag var klar. Vi väntade en halvtimma innan vi började äta, sedan efter maten kollade vi på Kalle Ankas Jul (gillar inte den, men kollade ändå).
Efter Kalle Ankas Jul kom "Tomten ner från skorstenen" och delade ut alla julklappar.
Fick:
600kr av Mamma och Tommy
250kr av Mormor
Blev väldigt nöjd då det var just pengar jag önskat mig. Dessutom fick jag 1000kr i födelsedagspresent avmamma och Tommy. Sen har jag typ 700kr som jag sparat, så snart blir det antingen data eller systemkamera. Vilket tycker ni jag ska ta? :)
Efter presentöppningen fikade vi med Ris á la Malta på Danskt vis och svenskt, och hemlagad gammaldags ostkaka med grädde och jordgubbssylt, MUMMA!
Sedan tog jag och Carina massa kort som jag inte orkar ladda upp nu. Sen gick jag och Carina och matade hästarna och hoppade i halmen uppe på logen :) Kan ju bara säga att det var kul, snurrigt och himla halmigt! (Vi gjorde kullebyttor i halmen).
Sedan gick vi in och då fick vi säga Hej Då för Carina och Co. skulle åka hem. Camilla hängde med en sväng och fick träffa Humlan som hon ridit till och tagit hand om för ett tag sen.
Här kommer bilder som ni redan sett, men har inga andra just nu.
Bonnipuddingen <3Bonni, med tomteluva i snön <3

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Härlig blogg du har! :)



Kolla gärna in min HÄSTBLOGG: http://frejalindskog.webblogg.se

2009-12-25 @ 13:15:38
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: issah

haha, sööt ponny :D!

2010-01-25 @ 22:26:31
URL: http://isabellhamberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0