20 December 2009

Idag har småsyskonen fått åka lite kälke efter våran hund Holly, medans jag red Bonni. Intressant, not!
Jag red barbacka igen med tomteluva, som sitter fast på tränset, och gummibett som smakar äpple. Otroligt nog så har Bonni nog ALDRIG gått bättre, jag vet att jag har sagt det innan, men detta är verkligen ett framsteg för mig och Bonni!
I Fredags red jag ju till Linda, där hade jag också gummibettet, och Bonni var hur lugn som helst. Det är en väldigt speciell dam jag köpte för snart 1,5 år sen, hästar brukar ju bli piggare när det blir vinter, kallt och en massa snö.. Bonni blir lugnare, nästan seg att rida. Kan ju bara säga att det känns jättekonstigt att rida Bonni när hon är seg än när hon är superpigg. Först blev jag lite rädd att Bonni var sjuk, men det var hon inte. ^^
I alla fall så red jag över den stooora åkern på andra sidan järnvägen medans mamma ledde Holly som drog Adam eller Tindra (dom turades om att åka) samma väg. Men den lilla stunden det tog, typ 10-15 minuter blev bara uppvärmning för jag red hemma på gården efteråt.
Då blev Bonni så himla jobbig att stanna, och jag fick använda händerna mer än vad jag ville, hon stannade inte för vikthjälper och ljud, som jag börjar med, eller att jag tog lite i tyglarna..
Så har hon inte hållt på på evigheter!
Jaja, nu börjar väl detta inlägget bli otroligt tråkigt >.<
Efter ridningen var jag tvungen att hjälpa Tommy med att lasta in ved i pannrummet, jag kan inte fatta hur någon kan tycka det är kul, vissa bara: JA!
Jag säger: NEJ!! 8O *suck suck suck*
Men det slutar ju med att jag får hjälpa till ändå..
Sedan gick jag in och kollade på Wildfire som jag spelade in, kan inte säga mer än att jag ÄLSKAR Wildfire! Den serien har allt, kärlek, hästar, bråk, hästar, hästrace, fiender och sist men inte minst, HÄSTAR! Och skådespelarna är ju bara för bra!
Junior Davis är MUMMA! :)<3 So schmäxiig!
En liten bild kommer med, för annars blir det kanske inte lika kul att läsa.
Jag och Bonni <3
Carina är fotograf till denna ÄLSKADE bild ^^ Kan ju säga att denna bilden togs i December, och det var kallt att bara vara i klänning, detta var dagen efter att jag haft filmkväll. Det är därför mina kinder är röda och fula, men ni får helt enkelt ha överseende med dom röda kinderna ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0